Måndag 8/3 -10 Smärtskala:5

Hej!

Har varit full rulle för mig de senaste 2 veckorna, därför det inte blivit så mkt skrivande..
Mina magsmärtor tog rejäl fart efter det jag berättade om som kom på måndagen. Hade läkartid på onsdagen och då verkade det hela under kontroll, men sen på fredagen sprack allt.. Vaknade med feber och sjuka smärtor i magen som sedan bara blev värre. Fick en remiss från min läkare upp till kvinnokliniken på sjukhuset och därifrån blev jag vidareskickad till kirurgen där dom var oroliga att jag hade fått blindtarmen..
 Lite halvt irriterande när man försöker förklara för dem att det nog inte alls är det utan endon men ja, ni vet säkert hur det är..
Hur många har inte fått höra blindtarmen som har endometrios? Blev inlagd för bevakning och fick sedan åka hem dagen efter då jag kännde mig bättre och febern var borta....

bla bla bla bla bla, exakt så känns det just nu!

Man orkar lixom inte ens klaga längre? Folk frågar hur man mår och man säger bra! Jag har tröttnat på att höra mina klagomål själv, vad har då inte andra gjort? Jag är sjukt trött på att kämpa emot det här, men jag tänker samtidigt aldrig låta det här ta över mig. MIG!

Jag och min syster ska ta och boka en sista minutenresa här nu i slutet av mars och bara dra iväg för att sola och bada, men i helgen slog tanken mig att jag kanske inte ska åka i alla fall.. Tänk om jag får ont och behöver läkarhjälp, hur kul är det då att vara utomlands? Sekunden senare bröt jag ihop i Davves armar.. Jag HATAR när dem där tankarna kommer, det är som ett bevis på att den här sjukdommen lika gärna skulle kunna kontrollera hela mitt liv om jag inte orkade försöka längre. Jag hade alltså tänkt att skita i att åka utomlands, bland det bästa jag vet att göra, för att jag är Rädd, rädd att den här skiten ska visa sitt fula tryne när jag inte är på "säker" mark. - Nej, sånt tollererar vi inte! Hur rädd jag än är så tänker jag inte ge upp saker jag tycker om!



Nu ska jag ta och sova :)!


Kämpa på alla!


Kram/E


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Kul att du svarade :). Jag bor i Uppsala, men är egentligen från Jönköping. Har bott här i lite mer än 1 år. Trevligt att du har pojkvän här, var bor du då?

Hade först tänkt att gå på mötet på lördag, men sen när huvudtemat skulle vara barnslöshet kändes det lite sådär när de inte är aktuellt för mig än på ett tag. Men det skulle vara kul att gå dit och träffa andra endosystrar och iom att jag inte känner så många i stan så är det ju alltid trevligt att träffa nytt folk. Har du tänkt att gå dit?

Kram Emma

2010-03-10 @ 20:50:43
URL: http://emmus84.bloggagratis.se
Postat av: Milkshake , Lia

åh vilken fin bikini du har designat på nelly

om du röstar på min så kan jag rösta på din om du vill? kramar

2010-04-08 @ 20:43:48
URL: http://milkshake.blogg.se/
Postat av: Elin

2010-06-26 @ 22:51:01
Postat av: Elin

Hoppsan sa, jag råkade visst skicka en tom kommentar först! Ursäkta för det!



Jag vill bara berätta att du inte är ensam om dina rädslor. Jag vet exakt hur det känns att inte våga planera för att man ska få ont och sedan blir förtvivlad över sin rädsla. För mig har det hänt många gånger och som du kanske anar har jag också Endometrios.



Jag letar lite på din blogg men hittade inte om du är på någon behandling, om du hittat en läkare som tar hand om dig eller om du har bra smärtstillande? Jag har fått otroliga kramp attacker som tvingat mig ta ambulans till sjukhuset men efter att jag fått riktigt bra smärtlindring kan smärtan aldrig eskalera till sån kraft.



Kanske hade det känts tryggt att ha bra starka tabletter som du kan trycka i dig om du får ont då du är utomlands?



Det är ju inte alls löjligt att du blir orolig och endon har inte tagit över ditt liv för att du planerar inför problem som kan hända, tyvärr måste tjejer som oss tänka på den där skiten som andra slipper. Men vi kan hitta lösningar så vi kan leva normalt!!



Du är inte ensam och du är stark som kämpar på!



Många kramar

Elin, En endosyster

2010-06-26 @ 22:57:26
URL: http://endoelin.blogspot.com/
Postat av: Claudia

Hej,



Hoppas att du mår bra idag och att magen inte är alltför dum idag.



Det här är Claudia, jag hade en egen blogg förut där jag bl.a. skrev om endometrios.



Jag har stängt ner min privata blogg för ett tag sedan och har startat en ny hemsida: www.endometrios.org.



Där skriver jag om alla mina erfarenheter inom endometrios som t.ex. artiklar om behandlingar och mediciner, forum för de som har endometrios och de som är närstående till någon som har endometrios samt en blogg.



Det kostar inget att vara medlem som i det här fallet inkluderar att kunna skriva i forumet.



Sidan är uppe men saknar en del innehåll för tillfället, men som kommer upp under den närmsta tiden.

Jag kontaktar dig för att be dig sprida ordet om sidan och speciellt få igång forumet.



Jag hoppas att via sidan och forumet kunna få ut mer information och kunskap om ämnet även till de som exponeras av ämnet via en närstående. De har ju delvist diagnosen också och behöver information och ventilera för att veta hur de kan hantera situationen för många av de känner sig hjälplösa och frustrerade.



Kanske kan även du registrera dig och vara delaktig i eventuella diskussioner.



Har du förslag på innehåll så får du jätte gärna kontakta mig och så undrar jag om det går bra att jag länkar till din blogg på hemsidan?



Ha en fortsatt trevlig dag!



Med vänliga hälsningar,

Claudia Long

www.endometrios.org

2011-08-14 @ 16:39:50
URL: http://www.endometrios.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0