Onsdag 2/12 -09. Smärtskala: 7, SNÄLLA SLUTA! :´(

Hej!

Klockan är just nu mitt i natten och det är totalt omöjligt att sova.. Kan för den delen inte sitta upp heller, gör på tok förj*vla ont... Det hela startade igår men hade sedan försvunnit något imorse så jag knatade iväg till jobbet. Nu på kvällen blev det betydligt värre igen och nu vet man inte riktigt vad man ska göra för att det ska gå över. Citodonen hjälper just nu bara delvis, nu vill jag bara somna.. Tänk om det skulle kunna vara borta på morgonen.
Hm, undrar om man kan önska sig det i sin paketkallender tills imorgon? SMÄRTFRI DAG, JA TACK!

Det sjuka med den här sjukdomen är att man knappt kommer ihåg smärtan mellan gångerna. Men såfort den kommer tillbaka vet man exakt och känner igen den precis.. Men den går lixom inte att förklara och det går inte att få fram hur det känns när man inte har ont. Mycket skumt! Men är väl hjärnans teknik helt enkelt för att se till att man klarar av det.

På sätt och vis kan jag ju säga att jag har tur med. Visst, jag har en kronsik sjukdom, men å andra sidan kunde den vara 100 gng värre. Jag kan ju faktiskt fungera normalt en hel del dagar i månaden, medans andra med endo är sjukskrivna på heltid och inte ens klarar av att ta sig upp ur sängen. Nu ska det tänkas positivt här!!



"'One of the most famous sufferers from endometriosis was Marilyn Monroe. The condition was so severe that it destroyed her marriages, her wish for children, her career and ultimately her life. In days before effective conservative surgery or effective medical therapies, it led to progressively increasing use of strong analgesics, tranquilisers and hypnotics - and drug dependency"


Jag tycker att det är mycket konstigt att man anger en känndis som "Marilyn Monroe" som något slags "känndisansikte" för endometrios.. Visst, hon var / är ju känndis och led väldigt kraftigt av endon men borde man inte välja någon som det gick lite bättre för? En som blev starkt beroende av smärtstillande mediciner och psykiskt sjuk vill jag då inte ha som någon förebild! Observera att jag inte klankar ner på henne, jag tycker bara inte att det blir rätt budskap..

"Sometimes I think it would be easier to avoid old age, to die young, but then you'd never complete your life, would you? You'd never wholly know yourself ..."

"Marilyn wasn't killed by Hollywood. It was the goddamn doctors who killed her. If she was a pill addict, they made her so."
John Huston


/Eve


Kommentarer
Postat av: Mackan

Lider med dig eve, jag går själv igenom en helvetes tid nu. sen december då olyckan skedde. Har också smärta dagligen men det är bara att kämpa på!!

2009-12-03 @ 17:19:14
URL: http://byggaremackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0